One week or longer now?

Heerlijk! Wat is het heerlijk zonder al die sociale media. Ik moest de eerste 2 dagen echt wennen. Ik pakte dan mijn telefoon maar er zat dan geen app op dus kon hem snel weer weg leggen. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik had verwacht dat ik stiekem toch wel af en toe zou kijken via internet maar dat heb ik echt niet gedaan. Hieronder een aantal voordelen;
  • Je batterij is veel minder snel leeg. Ik moest hem eerst elke nacht opladen en nu 1 keer in de 2 dagen.
  • Mijn huis heeft weer eens een hele schoonmaakbeurt gehad. :)
  • Minder afgeleid
  • Minder moe (echt waar! ik heb veel meer energie en minder last van mijn ogen)
  • Ik heb weer echte gesprekken met mensen.
  • Ik heb een bruiloft filmpje gemaakt.
Zo gek is het om te zien hoeveel mensen een telefoon 'verslaving' hebben als je er zelf niet meer mee zit. 
Ik merk dat ik nu na een week zonder sociale media er ook veel minder aan denk en er ook geen behoefte meer aan heb.

Ik heb besloten om de apps niet meer op mijn telefoon te zetten. Mijn vriendin gaf de tip om de apps alleen op de tablet te zetten want die heb je niet altijd bij je. Echt een goede tip.  
Afgelopen weekend dacht ik; 'Ik kijk weer eens op Facebook. Tuurlijk is het dan nog leuk om foto's te zien van familie etc. maar aan de andere kant heb ik echt niets gemist in de afgelopen week en zit er vooral heel veel reclame op Facebook en onzin verhalen.
Ik ben dus niet helemaal verdwenen maar wel voor een groot deel. Mocht je me dus appen of bellen, bestaat nu de kans dat ik niet gelijk antwoord omdat ik mijn telefoon niet in de buurt heb. Ik raad het echt iedereen aan!  Sociale media is leuk maar laat het niet je leven beheersen.