Social Media

De laatste tijd denk ik vaak na over de sociale media. Op mijn Iphone staan allemaal apps die daarmee te maken hebben. Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat, in alles ben ik actief.
Ik merk dat ik vaak uit gewoonte op mijn telefoon kijkt en eigenlijk hetzelfde lees als 15 minuten geleden. Bijvoorbeeld in de reclame van een programma, elke keer kijk ik weer op mijn telefoon.

Op vakantie niet anders. Ik voel dan toch de drang om op een terras even op de wifi te gaan. Waarom? Ja gewoonte.
Het beheerst een groot deel van mijn tijd al vind ik het ook gewoon leuk.

Laatst ook in een restaurant. Mijn telefoon was leeg en bij elk Iphone geluidje keek ik toch weer op telefoon terwijl ik wist dat deze leeg was. Daarnaast leg ik mijn mobiel ook altijd op de tafel terwijl hij ook in mijn tas kan blijven. Allemaal gewoonte.

Wij hebben de wens om ooit ouders te mogen worden en dat zet je ook aan het denken. Want ik weet donders goed dat ik een rolmodel ben en ik wil mijn kinderen dit niet zo aanleren. Daarnaast heb ik zelf een hekel aan ouders die hun kinderen in een restaurant met een tablet aan tafel zetten. Op onze bruiloft heb ik daarom ook bij de kinderen een kleurplaat onder hun bord gelegd met kleurpotloden.

Ik heb besloten om vanavond voor het slapen gaan Facebook, Twitter, Instagram en Snapchat te verwijderen van mijn telefoon voor een week. Ik wil eens gaan ervaren hoe ik dat vind.
Mocht je dus willen dat ik iets lees of iets meekrijg dan zul je me dus moeten whatsappen of bellen.

Fijne week allemaal en ik zal volgende week verslag uitbrengen :)